Je hebt iets nodig maar hebt geen zin om naar het centrum te gaan, of je hebt een hekel aan shoppen dan is het ideaal dat we tegenwoordig producten via internet kunnen bestellen. En dan niet bepaalde producten, maar eigenlijk kunnen we gewoon alles bestellen via internet. Je kunt er dan vaak voor kiezen of je het bij een afhaalpunt wilt ophalen of dat je het thuis gestuurd wilt hebben. Het komt dan dus per post naar het adres wat je opgegeven hebt. Dit kan zijn dat het in een plastic tas komt maar vaak wordt het in dozen toe gestuurd verzendverpakkingen zijn dit. Ze zijn er in allerlei verschillende maten, kleuren en soorten. Verzendverpakkingen kunnen gewoon vierkante dozen zijn waar de producten in worden gestopt vervolgens dicht worden geplakt en toegestuurd worden maar ook kunnen het dozen zijn waar nog verschillende kleine doosjes in zitten om het product veilig te kunnen versturen. Als er breekbare producten worden verstuurd dan is het meestal zo dat er nog veiligheids producten als bubbelplastic bij in worden gestopt op luchtdoosjes deze voorkomen dat het product breekt tijdens zijn reis naar zijn eindbestemming. Als het product breekbaar is staat dit eigenlijk ook altijd nog weergegeven op de verzendverpakking. Verzendverpakkingen zijn vaak ook voorzien van een logo van het bedrijf en of ook nog de naam van het bedrijf waar het vandaan komt. Bedrijven kunnen verzendverpakkingen in grote oplages bestellen en worden zo naar het bedrijf verstuurd het enige wat het bedrijf dan nog moet doen is de verpakkingen in elkaar zetten. Voor brievenbus pakketjes hoeft een bedrijf minder verzendkosten te betalen dan als het pakketje niet door een brievenbus past. Daarom heeft een bedrijf vaak niet één maat verpakkingen, maar verschillende omdat ook niet alle producten het zelfde zijn en even groot zijn. De meest voorkomende verzendverpakkingen zijn toch wel de kartonnendozen. Functies van verzendverpakkingenEen verpakking is niks anders dan een omhulsel van andere producten of van voedsel. Vaak wordt het na het openen van de verpakking en als het op of leeg is weggegooid. Verpakkingen hebben vier functies; het bijeenhouden van producten, het delen van productinformatie, het product te beschermen tegen stof, vocht en bacteriën en het inzetten van productinformatie of reclame uiting. Het zijn niet alleen maar verpakkingen van shampooflessen en frisdrank, maar ook bijvoorbeeld pallets waarmee goederen worden vervoerd. Ook belangrijke verpakkingsmaterialen zijn karton, papier, glas, metaal, kunststof en hout. |
http://www.interlinie.com |